تاریخ،اجتماعی،جغرافیا

تاریخ،اجتماعی،جغرافیا
وبلاگی برای دانش پژوهان 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تاریخ،اجتماعی





 

گروهی از آریایی ها که در جنوب ایران ساکن شدند پارس ها بودند که نام سرزمین آنها پارس یا فارس نامیده شد یکی از قبایل مهم و بزرگ پارس ها ، قبیله پاسارگارد بود که رئیس آن هخامنش بود .

 

 

 

فرزندان هخامنش پس از پارس شمال خوزستان را گرفتند و با پیشرفتهای ایلامی ها و بابلی ها آشنا شدند و بسیاری از فنون کشاورزی و شهرسازی و نوشتن را از آنها فرا گرفتند. کوروش که بنیانگذار هخامنشیان است پس از جنگ با آژی دهاک (پدر بزرگ خود ) او را شکست داد و سرزمین مادها را گرفت البته در این کار بزرگان ماد با او همکاری      می کردند.

 

 

 

 

 

 

این کار پادشاهان لیدی(کروزس)، بابل(بنونید) و مصر(آمازیس) را به وحشت انداخت چون آنها می ترسیدن که کوروش به کشور آنها حمله کند و البته کوروش این کار را به ترتیب انجام داد یعنی ابتدا سارد پایتخت لیدی را تصرف کرد و بعد شهر بابل را و اعلامیه حقوق بشر بابل را منتشر کرد و پس از گسترش قلمرو ایران در جنگ با ماساژت ها در شمال شرقی ایران کشته شد.

 

 

 

 

 

پس از مرگ کوروش پسر بزرگتر کمبوجیه جانشین پدر شد و پس از آن که به پادشاهی رسید تصمیم گرفت کشور مصر را فتح کند و چون می ترسید در زمان لشگر کشی به مصر برادرش بردیا به فکر پادشاهی بیفتد دستور داد مخفیانه بردیا را به قتل رساندند.

و مصر را فتح کرد ولی در مصر خبر رسید که بردیا بر تخت نشسته است و از شنیدن این خبر متعجب و ناراحت شد به سرعت به سوی ایران برگشت ولی در بین راه در حوالی بابل شمشیر خودش وارد ران پایش شد و بر اثر آن در گذشت.

 

 

 

بردیای دروغین که بود ؟

کسی که خود را بردیا نامید، شخصی بود از مردم ماد بنام گئومات که برادرش نگهبان کاخ کمبوجیه بود و از راز قتل بردیا با خبر بود و در زمان غیبت کمبوجیه توانست برادرش را بنام بردیا وارد کاخ کند و سه سال با حیله و نیرنگ جای شاه واقعی را بگیرد ولی برای جلب رضایت مردم مالیات ها را بخشید ولی در نهایت داریوش فرمانده بزرگان پارسی که پدرش ویشتاسب پسر عموی کوروش میشد متوجه این نیرنگ شد و با کشتن او تاج و تخت هخامنشی را صاحب شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 26 فروردين 1391 ] [ 4:54 PM ] [ سارا ]

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

سلام به تمام دوستانم، من سارا هستم و شما را دعوت میکنیم که ازوبلاگ من دیدن فرمایید.
برچسب‌ ها
آرشيو مطالب
مرداد 1391
تير 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391 بهمن 1390 دی 1390
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 64
بازدید ماه : 113
بازدید کل : 109801
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1




<-PollName->

<-PollItems->